La Universidad Técnica de Oruro ja ha donat els primers títols de Bolívia en Técnico Superior en Atención Temprana y Educación Infantil, impulsada des de Castellví Solidari – Junts Podem, que ha ajudat a que especialistes espanyols hi participessin com a professors.
No tenim referència que aquest tipus d’ensenyament universitari, tant especialitzat en l’àmbit de l’Atenció Precoç, es realitzi a cap altre indret.
Els ara ja graduats i les persones implicades en el projecte, com l’Ivet Loredo, ens han enviat missatges d’agraïment. Loredo escriu als socis de l’associació i a tots els especialistes que han participat en la formació aquestes paraules:
“En nombre de los niños y niñas, de los nuevos y nuevas profesionales de nuestro querido Oruro, deseo darles las gracias por todo su apoyo desinteresado y pedirles muchas disculpas por los inconvenientes que tuvimos y los obstáculos que tuvimos que brincar a mas de 3.400 metros de altura sobre el nivel del mar… Ups, aun recuerdo que muchas veces nos faltó oxígeno, a ustedes por la altura y a mí por las situaciones que se presentaban, pero el objetivo está cumplido. Como si alguien dijera “MISIÓN CUMPLIDA”: ya tenemos la primera promoción que está formada con la calidad que aspirábamos. Estoy segura que serán la semilla para que la calidad de vida de los niños mejore.
Las cosas cambiaron mucho en Oruro, las palabras ATENCIÓN TEMPRANA son muy comunes y es una frase que ahora tiene caritas, objetivos y sueños.”
La iniciativa de formar a professionals en Atenció Precoç i Educació Infantil a Bolívia és de llarg recorregut i al gener es graduarà la segona promoció amb 35 alumnes més.
En reconeixement a la tasca feta per l’associació, la madrina de la primera promoció ha sigut Conxa Bugié, presidenta de l’ONG.
El representant dels estudiants, en Nelber, escrivia fa uns dies a la Conxa explicant-li que aquest honor correspon a “los tantos esfuerzos que usted hace y sigue haciendo no solo con los niños y niñas sino tambien formando gente para esta noble causa.”